E-ITSPEA 11: Arendus- ja ärimudelid


Freemium ärimudel

Freemium ärimudel on toode või teenus, mida saab tasuta kasutada. Kui klient soovib kasutada toote või teenuse lisafunktsiooni, siis peab ta selle eest maksma. Freemium ärimudelid tulid esmaselt pilti 1980ndatel tarkvara turul. Sellel ärimudelil on omad plussid ja miinused nagu igal asjal. Plussideks on see, et see toode või teenus levib kulutulena, sest see on tasuta. Lisaks sellele on väga lihtne freemium ärimudeliga reklaamitulu teenida. Üheks miinuseks on see, et freemium ärimudeliga on vaja leida viis, kuidas panna enda kliente lisafunktsioonide eest maksma. Sageli nendel klientidel, kes kasutavad tasuta toodet, pole rahalisi ressursse tasuliste lisafunktsioonide jaoks. Seda eriti juhul, kui nad on juba mingi konkurendi tasulisi teenuseid tellinud. Seetõttu ei pruugigi osad freemiumi kasutajatest kunagi maksvateks klientideks muutuda. Lisaks sellele peaks olema freemiumi ärimudeli teenus tasakaalus. See peaks olema piisavalt köitev ja lõbus kasutamiseks, aga ei tohiks olla nii hea, et inimestel poleks kunagi vaja maksta. Õige tasakaalu leidmine ongi freemiumi üks suurimaid väljakutseid.

Üks väga edukas freemiumi ärimudeliga firma on Spotify. Tasuta spotify kasutamine ei ole väga mugav, sellega saad ainult 6 laulu tunnis edasi panna, aga tasulise versiooniga võid vahetada laule nii palju kui tahad ning helikvaliteet on tasulisel versioonil palju parem kui tasuta versioonil. Lisaks sellele on tasuta versioonis pidevalt ärritavad reklaamid, mis segavad muusika nautimist. Tasulise spotifyga saad ilma ühenduseta kuulata, mida tasuta versioonil pole ning osa muusikast on ainult saadavak tasulise versiooniga. Üldjoontes on Spotify minu arust leidnud väga hea tasakaalu tasuta ja tasulise versiooni vahel, sest tasuta versiooniga kannatab muusikat kuulata, aga tasulise versiooniga saab seda nautida.

Scrum

Scrum on iteratiivne ja kasvava populaarsusega agiilse tarkvara arendamise raamistik, mis kestab reeglina mitte kauem kui 2-3 nädalat. Scrum keskendub projektijuhtimisele, kus on raskelt pikalt ette plaanida.  Scrumi eelisteks on see, et scrum aitab meeskondadel kiiresti ja tõhusalt projekti lõpuni viia, tagab efektiisve aja ja raha kasutamise, suured projektid on jagatud hõlpsasti juhitavateks sprintideks ja toimib hästi kiiresti arenevate arendusprojektide korral. Negatiivseteks külgedeks on see, et projekti ebaõnnestumise tõenäosus on suur, kui inimesed pole pühendunud ja koostöövalmis.

Scrumi kasutavad väga paljud ettevõtted maailmas nagu näiteks Google, Facebook, Apple, Yahoo, Spotify ja Adobe.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist